Hallgatói portál
Hírek
Az MI a tanulás és az innováció motorja
A mesterséges intelligencia (MI) a Pannon Egyetemen nem csupán kutatási terület. A tanulás, az oktatás és az innováció egyik legfontosabb mozgatórugója is. Az intézmény célja, hogy a hallgatók, oktatók és kutatók egyaránt aktív szereplői legyenek a felelős, emberközpontú MI-fejlődésnek – a mindennapi tanulástól a jövő technológiai kihívásaiig.
Új tanulási dimenzió: ingyenes hozzáférés a Google Gemini Pro-hoz
A Google Gemini Pro program új lehetőségeket kínál a Pannon Egyetem hallgatói számára is: egyéves, díjmentes hozzáférést biztosít a legfejlettebb mesterséges intelligencia-eszközökhöz, amelyek a tanulást, a kutatást és a kreatív problémamegoldást támogatják. Az előfizetés néhány kattintással aktiválható ide kattintva >>>.
A Google globális hallgatói programja lehetőséget ad arra, hogy a fiatalok a legkorszerűbb MI-eszközökkel ismerkedjenek meg a gyakorlatban. A mesterséges intelligencia használata ma már elengedhetetlen része a korszerű tanulásnak és kutatásnak. Javasoljuk hallgatóinknak, hogy éljenek ezzel a lehetőséggel, és tapasztalják meg, hogyan segíthetik az intelligens eszközök a tanulás hatékonyságát, a kutatási ötletek kibontakozását és az önálló gondolkodást.
Elismerések az MI területén: példamutató oktatói munka
A Pannon Egyetem oktatói a mesterséges intelligencia etikus és felelős alkalmazásának élvonalában dolgoznak – és ezt országos szinten is elismerik. A HTE Top 50 – Nők a Mesterséges Intelligencia Területén rangos listáján dr. Fogarassyné dr. Vathy Ágnes, a Pannon Egyetem Rendszer- és Számítástudományi Tanszékének tanszékvezető docense, az országos TOP 5-be került. Az elismerés a kiemelkedő tudományos teljesítményt, az oktatási innovációt és a felelős szemléletet díjazza. Dr. Vathy Ágnes több mint két évtizede kutatja és oktatja a mesterséges intelligenciát. Az egyetem MI oktatásért és fejlesztésért felelős rektori biztosa, valamint az Adatintenzív Mesterséges Intelligencia Módszerek és Rendszerek Kutatólaboratórium alapítója és vezetője. Kutatásai a gépi tanulás, az adatalapú döntéstámogatás és az MI oktatási alkalmazásai köré épülnek. Munkáját a felelős innováció vezérli – az MI-t az emberi gondolkodás és tudásfejlődés szövetségesének tekinti.
A díjazottak között szerepel Starkné dr. Werner Ágnes, a Villamosmérnöki és Információs Rendszerek Tanszék oktatója is, aki az országos TOP 15-be került. Három évtizedes oktatói és kutatói pályafutása során az MI-alapú folyamatbányászat és ütemezés területén ért el kiemelkedő eredményeket.
Az MI nemcsak technológia, hanem párbeszéd is
A mesterséges intelligencia a Pannon Egyetemen nemcsak fejlesztés, hanem közös gondolkodás témája is. A Digitális Módszertani Intézet KampLusz Podcast>>> sorozata nyílt fórumot teremt az oktatók és hallgatók számára, ahol együtt vizsgálhatják, miként használható az MI felelősen az oktatásban, és milyen hatással van a tanulás jövőjére.
Tudás, érték, felelősség – a Pannon Egyetem jövőképe
A Pannon Egyetem oktatói, kutatói és hallgatói közösen formálják az MI jövőjét – olyan felsőoktatási közegben, ahol a technológia az emberi tudás kibontakozását szolgálja. A díjak, fejlesztések, innovatív hallgatói lehetőségek és a nyitott szakmai párbeszéd mind ugyanazt a célt szolgálják: hogy a mesterséges intelligencia a tudás, az emberi értékek és a felelősség összhangjában váljon a mindennapi tanulás természetes részévé.
